måndag 25 februari 2008

Söndag 24/2-08 En rysare



Tösabiten hade mannekänguppvisning på Trivas på Råå. Snygga kläder och smycken, god mat och vin. Rysaren kom när vi skulle gå och jag inte hittade min handväska, letade överallt men fick till sist inse att den var borta. Gittan körde mig hem till mamma så jag fick tag på min extranyckel (tur hon har en annars hade det blivit Malmö och Annelie). Hade hemska föreställningar om hur någon tagit sig in i lgh innan jag fått bytt lås. När jag väl kom hem så hade Trivas ringt att väskan kommit till rätta. Gunnel som satt sidan om mig hade fått två väskor med sig och upptäckte inte det förrän hon skulle gå ur bilen i sitt garage. Hon åkte ut till Trivas och undrade om någon saknade den, sen kom hon hem med väskan till mig.
Vilken underbar lättnad, puuuuh.


Inga kommentarer: