fredag 23 november 2007

Fredag 23/11-07 Potatisgratäng










Började fm med att åka och tvätta bilen, var en självtvätt som jag inte testat tidigare. Lätt och bra och nästa gång vet jag hur jag ska göra för att få bilen ren, men tvätten jag gjorde får duga ett tag nu. Hemma igen kl 11.00 då jag började med potatisgratängerna. Gjorde 6 kok så det blev 6 folieformar (slipper gratängformarna). Detta var jag klar med kl 15.30. Hade då under tiden också hackat (heter det så) salladen och gjort 5 liter vinsky. Tycker inte den blev så god som den jag gjorde en test på häromdagen, den gjorde jag på mitt Lindeman vin och den blev så god så jag stod och drack ur såsskålen. När jag köpte vin till detta blev jag rekommenderat ett annat vin, inte lika bra så vi får se om Malmöborna accepterar det.
Formarna ni ser på bilen är potatisgratängerna och i den ena spannen är det sallad och i den andra vinsky. Har använt uterummet som kylskåp men jag fick öppna ut för där var för varmt. När jag var klar med detta tyckte jag det var lika bra att fortsätta. Har hittat ett recept på”Glöggryta med mandel.” Nu ligger biffen i glöggmarinad och när den är marinerad klar ska jag göra en gryta på de ingredienser som du ser på bild 3.
När jag nu ska äta detta vet jag inte (om det nu är ätbart) får väl in i frysen.
Har hela dagen lyssnat till ”Gamla godingar” Kul kanal, man kan nynna med i nästan alla låtarna, en del blir man förvånad över att dom spelar, men sen när man tänker efter så är dom mins 25 år!!! gamla.
Fredag, blir det kanske popcorn och vin?? Idol lär det bli och ”Predikanten”

Inga kommentarer: