måndag 5 november 2007

Söndag 4/11-07 Roskilde





Halv sju körde jag hemifrån till Roskilde, där jag var kl 0845 inför dagens kattutställning.
Ganska många Skåningar träffade jag där, bl.a Gunilla o Sabina, Karin o Mattias, Yvette och Mikael och Catharina + några andra som jag inte kommer ihåg namnet på.
Rasmus blev dömd av Inge Nord, en dansk domare, han fick en bra bedömning och hon tog upp honom till nominering, men där blev han slagen av en mycket vacker röd perserhane med en päls som ett lejon. Inte lätt att vara exotic i perservärlden. Sabinas katt blev Europapremie så det blev till att fira med dryck och snacks.
Lite jobbigt sen att köra hem i mörker, gillar inte mörkerkörning. När jag väl kom fram till Helsingör strejkade lastbilschaufförerna så jag missade en båt innan jag kunde snirkla mig mellan lastbilarna och komma fram till biljettluckan. Katterna blev glada när jag kom hem, mycket kel och gos.

Inga kommentarer: