lördag 4 augusti 2007

Lördag 4/8-07 Sol och stranden







Äntligen stranden, lite snålblåst och för kallt för bad men OJ vad skönt att bara kunna vara där. Hoppas på sol i morgon också för då får stranden se mig igen.
Var på fest hos Gittan igår, det vanliga gänget med Christer, Sonja och Nisse. Jag undrade hur länge vi hållit på att träffas och kom fram till att jag nog varit med i 20 år. Det började med (tror jag) att ett gäng arbetskamrater började åkta till Tivoli eller Bakken en gång om året, (jag kom då med för ca 20 år sedan) många har försvunnit under åren men vi en trogen skara träffas fortfarande. Nu ”orkar” vi inte Danmark längre utan träffas hos varandra 1 gång om året. Allt diskuteras på våra fester, det kan gälla religion, krig, amerikanska presidenter och inte alls oviktigt, hur gammal är Arne ”Rosen” Qvick.
Nisse.. det var ju du som undrade mest och här kommer fakta på min ”blogg”, han är född 1937. Det här hittade jag om honom på nätet. Arne "Rosen" Qvick född 6 oktober 1937 i Bollnäs, sångare. Elektriker till vardags.
Lite kort på oss från gårdagen.

Inga kommentarer: